piatok 30. apríla 2010

2% dane - dnes je posledný deň

Len aby ste nezabudli, dnes je posledný deň na poslanie poštou alebo podanie osobne "Vyhlásenie o poukázaní sumy do výšky 2% zaplatenej dane".

Teda za predpokladu, že ste už pred daňami požiadali žiadosť u zamestnávateľa o "Potvrdenie o zaplatení dane". Teda dúfam, že ste tak urobili, lebo nevyužiť aspoň jednu malú možnosť ovplyvniť kam moje peniaze, ktoré dávam štátu, pôjdu je dôležité využiť. Hlavne ak môžeme vidieť ako sa nakladá zo zvyškom - teda 98% našich daní.

A keby ste mali výhovorku, že neviete komu tak tu je jedna z možností :) :
Občianske združenie Hokejbalový Club IEPURII DNV
IČO: 42131910
Adresa: Štefana Králika 8, Bratislava-Devínska Nová Ves, 84107

Zaujímavé linky:
Portál rozhodni - Nájdete tu návod, linky na zoznam prijímateľov 2% dane a linky na potrebné dokumenty
Portál Daňovej správy SR - zíde sa Vám na nájdenie adresy kam poslať vyhlásenie
Notárska komora SR - tu sa tiež nachádza zoznanm prijímateľov 2% dane

pondelok 26. apríla 2010

Tréning Paddock - alebo - Kde sú fľaše

V sobotu doobeda sme mali objednanú plochu v Paddocku - presne tú istú plochu na ktorej sa konajú autoslalomácke preteky.

Dopredu sme zbierali plastové fľaše aby sme mali kužeľky lebo normálne kužeľky sme nemali. Ale ak si pozriete priložené videá, tak si asi položíte otázku z nadpisu "Kde sú fľaše?".
Ráno keď som končil s napĺňaním fliaš mi volal kamoš uistiť sa, že idem. Ja som mu povedal
- "Áno, už plním posledné fľaše..."
A on na to
- "Veď tam bude pripravená voda, tak načo to plním."
Tak som si pomyslel, no super "...tak načo to plním...", škoda že mi to nikto neoznámil. Ďalšie prekvapenie ma čakalo rovno v Paddocku kde nás čakalo asi 100 kužeľov o ktorých mi tiež niekto nepovedal ... Po rozmiestnení kužeľov sme zistili, že nám stačí 8 fliaš... Po skončení tréningu sme pekne vyliali vodu a pekne zbalili všetky fľaše, ktoré mám ešte teraz v kufri pretože smetniak na plasty bol u nás plný...

Ale zas na druhú stranu musím uznať, že nápad rezervovať si Paddock bol veľmi dobrý a ja som konečne vyskúšal Avensis aj v ostrejšej jazde. Z času na čas sa síce sťažoval stabilizačný systém pípaním a aj auto keď som v rýchlosti miesto trojky zaradil jednotku :) Škoda, že nejak zhaproval GPS logger a nedostal som z neho žiadne dáta a preto nemám predstavu o tom, či sa mi podarilo ísť rýchlejšie ako na Cliu. Tých niekoľko on-board videí nie je práve z tých jázd kedy som sa viac snažil (no už počujem ako si frflete, že sú to výhovorky :) ). Tak či tak som spokojný a hlavne som si mohol kľudne vyskúšať rôzne nábehy do zátačiek a rôzne štýly jazdy bez toho aby som bol obmedzený počtom jázd alebo tlačený pretekmi nerobiť experimenty. Najbližšie v Trenčíne na letisku si to vyskúšam rovno na súťažnom autoslalome.






A ešte zopár fotiek.

štvrtok 15. apríla 2010

PIXELS by PATRICK JEAN

Dávno pradávno, keď sa piesok lial a voda sypala a keď som bol ešte dieťa, tak na svete boli 8-bitové počítače. No a na nich sme hrali kopec úžasných hier ktorých dozvuky cítiť v hrách doteraz.


Ono totiž ohúriť grafikou keď máte 14 palcový monitor so 4-mi farbami v rozlíšení 320x200 veľmi nejde. A to nehovorím o "soundtracku" s asi 16-timi tónmi, ktorý sa náramne podobal na zvuk nahrávania hry z kazety. No a na multiplayer ste potrebovali jednu klávesnicu a gauč. V tých časoch musela mať hra myšlienku a poriadnu hrateľnosť. To je niečo čo veľa dnešným hrám chýba. Veľa dnešných hier sa zameriava na úžasnú grafiku a na myšlienku a hrateľnosť sa zabúda. A to je veľká škoda.

Keď už sme pri tom, kto z nás skorej narodených by si z tých dôb nepamätal takých Space Invaders, Tetris, Pac-Man, Golden Axe, Bruce Lee, Manic Miner, Rally Speedway, Duna, Rampage, Pole Position, Boulder Dash, River Rescue, ...

A tak ma potešilo nasledujúce videjko - všetko postavičky z neho si veľmi dobre pamätám z hier ktoré som hrával.

Uploaded by onemoreprod.

utorok 13. apríla 2010

Volebné programy a Wordle (zmena 13.4.2010)

Nebudem analyzovať volebné programy, na to nie som ten pravý. Ja len na tie čo som našiel použijem Wordle :)

SMER


SDKÚ


KDH

SaS


HZDS

Most-Híd
Aj keď na stránke tejto politickej strany je informácia "Podpredseda strany Most-Híd Ivan Švejna predstavil ďalšiu časť volebného programu strany Most-Híd. Program s názvom Zodpovednosť 2010..." už z pred mesiaca, nepodarilo sa mi tento volebný program nájsť. Preto prikladám program strany.

SMK
To čo som napísal o Most-Híd platí aj pre SMK. Takže tu tiež ide len o program strany.

AZEN
Tu treba poznamenať, že zatiaľ nejde o celý volebný program : "Ostatné body programu AZEN budú prezentované z pochopiteľných bezpečnostných príčin postupne...". Znie mi to ako riadna pochopiteľná paranoja :)

Volebný program politickej strany SNS som nenašiel a ak mám dobré informácie tak ani neexistuje.
Ďalšou politickou stranou ktorá má predpoklad dostať sa do parlamentu a nič o jej volebnom programe som nenašiel je KDH. Ich stránka je dosť mätúca a to som zažil na internete už veľa :)

Zmena 13.4.2010:
Pridaný volebný program KDH

piatok 9. apríla 2010

Toyota - tehla na pedál (zmena 9.4. - pridané linky na záver príspevku)



Rýchle oči svetiel
Tehla na pedál
Bez teba žiť neviem nie
A toho som sa bál

Už pár týždňov som hrdý majiteľ Toyoty a preto ma dosť zaujíma, čo sa vykľuje z Toyota kauzy.

Pre pripomenutie ide o tri problémy. Prvé dva sú podobné, len príčina je rôzna. V oboch sa zasekne plynový pedál pričom v prvom prípade je to spôsobene zaseknutím o koberček a v druhom prípade sám mechanizmus plynového pedálu nevráti plynový pedál do pôvodného stavu. Spôsobí to nekontrolovanú akceleráciu - ide hlavne o autá s automatickou prevodovkou kde auto nemá pedál spojky a zároveň automatika zrýchľuje až na maximálnu možnú rýchlosť. (zaujímavé zdroje z auto.pravda.sk : Zvolávacia akcia Toyoty zasiahla aj Európu a Toyota skúma možné problémy s najpredávanejším modelom Corolla)
Tretí problém je v brzdách v spojení s hybridným motorom. V hybridoch v ktorých spalovací motor nejde nepretržite sa nedá použiť štandardný posilňovač brzdenia. Preto sa používa jeho elektrická verzia. A tá nie je úplne spoľahlivá (Mercedes v roku 2004 zvolal do servisov cca 680tisíc áut triedy E s podobným typom brzdy). Ďalší faktor hybridov a brzdenia je, že energia brzdenia sa využíva na nabíjanie batérie (rekuperácia) a štandardné brzdenie sa zapne iba ak je batéria plná alebo je potrebné brzdiť silnejšie. No a niekde v tomto mechanizme sa u Toyoty mohlo stať, že brzdenie nejak nefungovalo tak ako má, alebo štandardné brzdenie prišlo neskôr. Menším pod-problémom je aj to, že počas rekuperácie nefunguje ABS... (zaujímavý zdroj je motornews.sk - Prečo Toyote Prius zlyhávajú brzdy?)

Nejdem teraz polemizovať o tom, že či je to spiknutie proti Toyote alebo nie. Toytota bola za veľkou mlákou, teda v US a Kanade dlhodobo najspoľahlivejšia a tak sa nedá nečudovať, že sa jej problémy rozmazávajú snáď viac ako by bolo rozumné (zaujímavé čítanie zo SME: Ako je to naozaj s poruchami v Toyotách alebo auto.pravda.sk: Toyota sa bráni pochybným expertízam nehôd jej áut). Ale ak kvôli technickým problémom zomierajú ľudia, čo sa zdá že asi aj áno (zatiaľ nemám informáciu, že by bolo ukončené vyšetrovanie aspoň jednej takej nehody), tak je to dosť zlé a treba to riešiť. Dúfam, že všetko toto zlé prinesie aspoň lepšiu kontrolu vyrábaných vozidiel a možno aj nové nápady ako zvýšiť bezpečnosť.

Vráťme sa ale k problému nekontrolovanej akcelerácie a či sa dá auto zastaviť v danom momente napríklad brzdou. Nechcel som to skúšať na svojom aute. Za prvé nemám automatiku a za druhé nie som až taký šialenec :) Tak som bol rád keď na auto.sme.sk sa objavil článok Skúšali sme zabrzdiť Toyotu s plynom na podlahe ktorý je aj s nasledujúcim videom :

Môj názor už aj predtým bol podobný. Ak sa niečo také stane, tak iba ak zazmätkujem tak sa môže niečo stať. Ak si zachovám chladnú hlavu potom by som to mal zvládnuť. Ale by to nevyzeralo ako obrana Toyoty - do takej situácie by ma moje auto nemalo vôbec dostať.

Pridané 28.3.2010:
Test s rovnakým výsledkom spravil aj renomovaný nemecký TÜV - auto.pravda.sk : Nemecký TÜV potvrdil bezpečnosť problémových modelov Toyoty.

Pridané 9.4.2010:
Ďalšie články ktoré ma presviedčajú o tom, že v mojej Toyote sa nemusím báť:
Anglicky: CNN: Memo: Testing didn't duplicate sticky gas pedal on man's Prius
auto.idnes.cz : Prius špatné brzdy nemá. Chyba je v řidičích, kteří si pletou pedály
Cez okno : Zaseknutý plynový pedál u Toyoty – další hoax?
Report Toyoty k prípadu "neočakávane zrýchľujúceho vozidla Prius zo San Diega"