streda 23. marca 2011

Prečo je niekedy rozumné odložiť prácu na neskôr


Toyotka je stále v servise a ja pociťujem prvé následky - ležím v posteli a okrem toho, že píšem blog sa cítim dosť mizerne. To viete, človek zhýčkaný autom má zrazu použiť MHD...

Človek ráno pozrie z okna a svieti pekne slniečko - tak načo si brať teplú vetrovku? Vonku síce zistí, že je trošku pod nulou, ale zvyknutý z čias vozenia sa autom, sa nevráti naspäť po niečo teplejšie. A na dôvažok pre istotu večer spŕchne a kašeľ ktorý by normálne v pohode prešiel, tak záhadne neprejde a ešte sa to zhorší...

A tak dnes v robote som všetkých obšťastňoval príjemným neutíchajúcim kašľom s cca 5rpm (to ja len zas frajerím s auto výrazmi - po slovensky 5 zakašľaní za minútu). Po chvíľke mali všetci nasadené sluchátka. Teda až na Andreja - ten si ešte sluchátka nestihol na jeho škodu doniesť - on je u nás iba prvý mesiac. A nielenže som kašľal, ale aj som sa tak cítil a môj pracovný výkon bol tomu priamo úmerný.

Dostal som dnes jeden bug na riešenie. Bol od Paľa. On zvykne nájsť dosť šialené bugy. Niekedy sa až bojím čo to zas od neho bude, že či popis nebude niečo ako : "Skackaj na jednej nohe, pravou rukou žongluj a ľavou stlač tlačítko OK ale musí to byť 24 pixel z prava a 15 pixel z hora. Potom aplikácia padne. Ak nebude splnená niektorá z podmienok, tak to potom funguje správne." No a Paľo sa nedal zahanbiť a aj tento bug bol tomu popisu podobný. Proste to padá iba na 8 procesorovej mašine, Win7 a 64bit. No a postup na zreprodukovanie bugu mal asi 8 krokov a niektoré z krokov mali asi 6-8 podkrokov...

Samozrejme, že na svojich Win7 64bit ale iba s 2 procesormi som to nezreprodukoval. Skúsil som to na svojom testovacom počítači. Ten mal síce 8 procesorov a mal aj Win7, ale nebol 64bit. Nezostávalo mi nič iné, len nainštalovať Win7 64 bit na testovaciu mašinu.

Na testovacej mašine mám na disku priestor, ktorý je nealokovaný - teda pre lajka povedané - neviditeľný. A vždy si pre nový systém odkrojím z tadiaľ 100GB. Takto tam mám WinXP 32bit a Win7 32bit. V správcovi diskov som si dal alokovať 100GB a ten sa ma aj opýtal, či som si istý, že chcem konvertovať disk na dynamický disk a že potom nebudem môcť použivať systém na danom disku... A tu sa začala prejavovať moja choroba a z nej vyplývajúca (ne)sústredenosť. Tak som bezmyšlienkovite dal OK. Veď čo sa mi môže stať, prinajhoršom to vrátim naspäť. Dosť som sa mýlil. Keď som sa snažil nainštalovať nový systém na novo alokovanú časť, tak som sa dozvedel, že nie nie - to je dynamický disk, tam systém nemôže ísť.

Po počiatočnom zisťovaní, že cesta späť ide v podstate len cez preformátovanie celého disku (pre technicky zdatných - zálohovať a zrušiť všetky volumy a potom to ide nastaviť naspäť), som našiel jeden nástroj čo by to zvládol aj bez formátovania, ale ten bol iba na WinXp. Takže reštart a naštartovať WinXP. Ale WinXP sa nekonali - je dynamický disk a teda systém sa konať nebude.

V tedy som si povedal, že už stačilo a pôjdem domov. A mal som to aj urobiť. Ale napadla ma ešte jedna úžasná myšlienka. Preformátujem časť s WinXP - veď aj tak nejdú a ich zálohu niekde mám - a dám tam Win7 64bit. A tak som to aj spravil. Teda až na jeden detail. Preformátoval som nesprávnu časť a to časť s Win7 32bit z ktorej až takú aktuálnu zálohu nemám... Čo ma ale naozaj dorazilo bolo, že to čo som vlastne nainštaloval neboli 64 bitové Win7 ale znova 32 bitové, čo mi je samozrejme teraz slušne povedané nanič...

A tak som odolal ďalším úžasným nápadom, že čo teraz s tým a vypol som počítače, zbalil sa a išiel pekne domov.

No a teraz si ležkám v posteli pod perinou, a je mi dobre. Teda mohlo mi byť ešte lepšie - dnes som mal ísť na kamarátovu oslavu menín. Grilovačka a ginovačka... Idem si teda aj ja teraz ničo vypiť, konkrétne sirup proti kašľu ...

2 komentáre:

  1. ty si ale integer )) a ked sa ta spytam co bolo v prace tak bezna odpoved...aaaaale niiic :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak tak, uspesny den :)

    A zienka moja - ved vies aka som bol mrtvola vecer tak som uz nevladal rozpravat..

    OdpovedaťOdstrániť