piatok 18. septembra 2009

VIII. CarolLINE AutoSlalom, Piešťany-letisko

Ešte stále u mňa pretrváva blogovacia kríza, ale s týmto sa musím podeliť.

Vždy som si chcel trošku "pretekársky" zajazdiť. Trošku toho adrenalínu chlap proste potrebuje :) Ale samozrejme bezpečne - takže Really som zo zoznamu vyškrtol :) Doteraz to zostávalo iba ako malý sen niekde v snových zákutiach mozgu. Až raz môj kamoš, ktorého som dotiahol do našeho hokejbalového tímu, mi rozprával ako bol na autoslalome.

Zaujalo ma to o to viac, keď som sa dozvedel, že tam sa môže prihlásiť každý. Dokonca aj ja s mojim Renault Cliom 1.2. Keďže sa blížil ďalší termín autoslalomu na Pištanskom letisku, tak som sa pekne zaregistroval a čakal na deň D. 

Kamoš mal ale smolu, jeho auto je dovezené z Kanady a má špeciálnu úpravu, ktorá sa predáva iba za veľkou mlákou. No a jemu sa samozrejme niečo z toho musí pokaziť. Samozrejme, že si to dal doviesť. Dokonca si priplatil za 6 dňový dovoz. V podstate by to aj stíhal ale len keby naše colnice pracovali tak ako by si človek predstavoval. A tak sa musel striedať s ešte s jedným chalanom - majú v podstate tie isté autá tak to nebol až taký problém.

V deň D sme spolu vyrazili do Piešťan už skoro zrána. Keď sme tam došli, tak som začal mať taký divný pocit. Jazdci si tam doľaďovali autá, prezúvali kolesá, leštili predné sklá a robili veci čo som nechápal ani na čo sú dobré. Pri pohľade na moje Clio ktoré nemá ani puklice a vzadu autosedačka ... No proste som vynikal :) 

Potom sme si išli obzrieť peši trať. Dĺžka približne 2km. Dozvedel som sa, že to je vraj najrýchlejšia trať zo všetkých čo sú organizované autoslalomom a že autá tam dosahujú aj vyše 150km/h rýchlosť. Pri prechádzke po trati som sa prvých pár kužeľov snažil zapamätať dráhu a predstavovať si asi čo treba robiť. Cca pri šiestej kužeľovej bráne ma to prešlo. Za prvé si to asi ani nezapamätám a za druhé som aj tak nechápal, ako to mám nejak rozumne a v rýchlosti prejsť. Bude sa teda improvizovať. Tak som aspoň sa snažil nájsť kde by som mohol ísť tých 150km/h s tým mojim Cliom, ale pravdu povediac som ten úsek nenašiel. 

Po obzretí trate sme sa išli zaregistrovať. Ledva sme to stihli, asi 10min po nás sa skončila registrácia. Keďže som bol na autoslalome prvý krát tak som si musel vybrať číslo, pričom ponuka bola asi 5 čísel. Vyhralo 176. Potom sme prešli kvázi technickou kontrolou kde sa nás pýtali na autá.

- Aké máte auto? - Renault Clio, 1149 kubických centimetrov objem motora. (tých 1149ccm som tesne predtým vyčítal z techničáku) - Sériová výroba?  - Áno. - Nejaké vylepšenia? - Nie. - Aspoň pneumatiky lepšie? - Nie. Vtedy som si v duchu hovoril, či mu nepoviem, že mám hmlovky a strešné okno...

Potom ešte dofúkať pneumatiky, (teda mňa by to nenapadlo :) ) a hor sa na prvú testovaciu jazdu. Nasadil som si požičanú prilbu, nasadol do auta a zaradil sa do rady kde stáli autá z mojej S1 kategórie. Adrenalín stúpal a ja som sa dostal na rad. Ešte pred štartom som dostal plechovku nejakého povzbudzujúceho nápoja, ktorý som zastrčil zozadu do sedadla a čakal na zelenú. Tá prišla a ja som vyrazil. Žiadne pískanie gúm, proste som vyrazil. Prvé kužely, druhé, tretie, ... Na to, že to bola 2km trať som mal pocit, že som ju prešiel za 30s. Ale usporiadateľom sa asi pokazili hodinky lebo mi namerali 1:55.493. Vystúpil som z auta, vybral plechovku a išiel som sa napiť. Bolo to trošku obtiažne pretože ruky sa mi hrozne triasli. 

Bolo mi jedno, že môj čas bude jeden z najhorších, proste to bol perfektný zážitok a to ma ešte čakali tri jazdy. Ako sa strácal adrenalín tak som začal rekapitulovať ako to išlo. Uvedomil som si, že kvôli prilbe nepočujem dostatočne motor a bol moment keď som sa stihol pozrieť na otáčkomer a zistil som, že ručička je niekde medzi 60kou a 70kou a už nemá poriadne kam ísť, pretože 70ka je tam posledné číslo. Moment kedy preradiť do trojky mi robil asi najväčšie problémy vo všetkých jazdách. Proste popri sledovaní oranžovej súvislej čiary (myslím tým kužele zlievajúce sa v tej rýchlosti do jednej súvislej šmuhy :) ), točením volantu, pridávaní plynu a brzdení ešte myslieť aj na preradenie rýchlosti proste nešlo.

Potom na radu prišli aj ostré jazdy a tam už bolo treba dupnúť na plyn. Ja som sa zlepšoval každou jazdou, ale aj tak som vždy dosiahol jeden z najhorších časov. Ale vôbec ma to netrápilo. Bolo vidno, že je tam veľa skúsených jazdcov a ich autá vo výkone predčia to moje o poriadny kusisko. Takže som súťažil hlavne sám zo sebou a zlepšujúce sa časy ma potešili:

1. ostré kolo 1:46:272 2. ostré kolo 1:45:317 3. ostré kolo 1:43:862

Do tej poslednej jazdy som dal všetko. Už som toľko nebrzdil a hlavne som nebrzdil spôsobom dlhého a pomalého brzdenia ako keď sa človek blíži ku križovatke. Proste noha na plyne pokiaľ sa dá a potom prudko pribrzdiť na požadovanú rýchlosť. Aj slalom som sa snažil vyberať tak na tesnotku. No a hlavne som sa sústredil, že pred posledným rýchlym úsekom zaradiť trojku v ten správny moment. Tak som na to poriadne dupol, zaradil trojku a zistil, že to ešte nie je ten úsek a musel som riadne flekovať keďže nasledovala poriadne ostrá zátačka z kužeľov. Ale zvládol som to a nemal som dokonca ani pocit, že by som zobral nejaký kužeľ. 

Zopár jazdcov si bralo kuželi zo sebou :)

Na tie kužele si bolo treba dávať pozor. Za každý zhodený kužeľ sú 2 trestné sekundy a za každú vynechanú bránku je až 20s.

A pre zaujímavosť v tej tretej jazde ten môj kamoš spravil hodinky a skončil v poli. Na to, čo sa mu stalo mal nakoniec v celku dobrý čas 1:51:13 pričom zobral zo sebou iba 2 kužele.

Všetko to išlo skoro bez zastavenia. Bolo pár prestávok keď niekto vyletel z trate alebo sa zvážali informácie o penalizáciách za kužele z trate. Taktiež, keďže sa pretekalo na jednej ceste a autá končili na druhej strane úseku, tak sa jazdy po prejazdení určitého počtu aút prerušili a autá sa zviezli naspäť. Aspoň som tak mohol včas vrátiť prilbu o ktorú som sa delil s kamarátom a ten zas po svojej jazde mohol vrátiť auto o ktoré sa delil z ďalším kamarátom. Ale aj keď tých prestáviek nebolo až tak veľa, aj tak to celé trvalo veľmi dlho - proste prišlo 110 pretekárov. A tak to nakoniec končilo niekedy okolo 18:00 a to sme odišli ešte pred zosumarizovaní penalizácií a vyhlásení výsledkov.

Dnes konečne dali na web výsledky a ja som sa dozvedel, že nie som posledný ale 87 zo 110. A vo svojej triede S1 som bol 18ty z 24. Na to, že som bol prvý krát a moje auto vôbec nie je stavané na niečo také, tak si myslím, že to nebolo až také zlé :) Keby to nezabralo celý deň tak by som si išiel zajazdiť určite znova, ale takto si to veľmi rozmyslím či ísť a skôr nie ako áno...

1 komentár: