sobota 19. septembra 2009

VIII. CarolLINE AutoSlalom, Piešťany-letisko II

Dnes pribudli na www.autoslalom.sk fotky z Piešťan. Keďže tu zazneli hlasy, že by sa zišla fotka mňa z pretekov (inak ono sa dosť ťažko fotí sám seba keď pretekám), tak tu je fotka z danej stránky. Viac fotiek nájdete tu "VIII.CAROL LINE AZ Pneu AutoSlalom 2009 - Fotogaléria". Môžete porovnať moje Clio so súpermi :) Inak nájdete ma aj na tejto fotke a aj na tejto fotke.

piatok 18. septembra 2009

VIII. CarolLINE AutoSlalom, Piešťany-letisko

Ešte stále u mňa pretrváva blogovacia kríza, ale s týmto sa musím podeliť.

Vždy som si chcel trošku "pretekársky" zajazdiť. Trošku toho adrenalínu chlap proste potrebuje :) Ale samozrejme bezpečne - takže Really som zo zoznamu vyškrtol :) Doteraz to zostávalo iba ako malý sen niekde v snových zákutiach mozgu. Až raz môj kamoš, ktorého som dotiahol do našeho hokejbalového tímu, mi rozprával ako bol na autoslalome.

Zaujalo ma to o to viac, keď som sa dozvedel, že tam sa môže prihlásiť každý. Dokonca aj ja s mojim Renault Cliom 1.2. Keďže sa blížil ďalší termín autoslalomu na Pištanskom letisku, tak som sa pekne zaregistroval a čakal na deň D. 

Kamoš mal ale smolu, jeho auto je dovezené z Kanady a má špeciálnu úpravu, ktorá sa predáva iba za veľkou mlákou. No a jemu sa samozrejme niečo z toho musí pokaziť. Samozrejme, že si to dal doviesť. Dokonca si priplatil za 6 dňový dovoz. V podstate by to aj stíhal ale len keby naše colnice pracovali tak ako by si človek predstavoval. A tak sa musel striedať s ešte s jedným chalanom - majú v podstate tie isté autá tak to nebol až taký problém.

V deň D sme spolu vyrazili do Piešťan už skoro zrána. Keď sme tam došli, tak som začal mať taký divný pocit. Jazdci si tam doľaďovali autá, prezúvali kolesá, leštili predné sklá a robili veci čo som nechápal ani na čo sú dobré. Pri pohľade na moje Clio ktoré nemá ani puklice a vzadu autosedačka ... No proste som vynikal :) 

Potom sme si išli obzrieť peši trať. Dĺžka približne 2km. Dozvedel som sa, že to je vraj najrýchlejšia trať zo všetkých čo sú organizované autoslalomom a že autá tam dosahujú aj vyše 150km/h rýchlosť. Pri prechádzke po trati som sa prvých pár kužeľov snažil zapamätať dráhu a predstavovať si asi čo treba robiť. Cca pri šiestej kužeľovej bráne ma to prešlo. Za prvé si to asi ani nezapamätám a za druhé som aj tak nechápal, ako to mám nejak rozumne a v rýchlosti prejsť. Bude sa teda improvizovať. Tak som aspoň sa snažil nájsť kde by som mohol ísť tých 150km/h s tým mojim Cliom, ale pravdu povediac som ten úsek nenašiel. 

Po obzretí trate sme sa išli zaregistrovať. Ledva sme to stihli, asi 10min po nás sa skončila registrácia. Keďže som bol na autoslalome prvý krát tak som si musel vybrať číslo, pričom ponuka bola asi 5 čísel. Vyhralo 176. Potom sme prešli kvázi technickou kontrolou kde sa nás pýtali na autá.

- Aké máte auto? - Renault Clio, 1149 kubických centimetrov objem motora. (tých 1149ccm som tesne predtým vyčítal z techničáku) - Sériová výroba?  - Áno. - Nejaké vylepšenia? - Nie. - Aspoň pneumatiky lepšie? - Nie. Vtedy som si v duchu hovoril, či mu nepoviem, že mám hmlovky a strešné okno...

Potom ešte dofúkať pneumatiky, (teda mňa by to nenapadlo :) ) a hor sa na prvú testovaciu jazdu. Nasadil som si požičanú prilbu, nasadol do auta a zaradil sa do rady kde stáli autá z mojej S1 kategórie. Adrenalín stúpal a ja som sa dostal na rad. Ešte pred štartom som dostal plechovku nejakého povzbudzujúceho nápoja, ktorý som zastrčil zozadu do sedadla a čakal na zelenú. Tá prišla a ja som vyrazil. Žiadne pískanie gúm, proste som vyrazil. Prvé kužely, druhé, tretie, ... Na to, že to bola 2km trať som mal pocit, že som ju prešiel za 30s. Ale usporiadateľom sa asi pokazili hodinky lebo mi namerali 1:55.493. Vystúpil som z auta, vybral plechovku a išiel som sa napiť. Bolo to trošku obtiažne pretože ruky sa mi hrozne triasli. 

Bolo mi jedno, že môj čas bude jeden z najhorších, proste to bol perfektný zážitok a to ma ešte čakali tri jazdy. Ako sa strácal adrenalín tak som začal rekapitulovať ako to išlo. Uvedomil som si, že kvôli prilbe nepočujem dostatočne motor a bol moment keď som sa stihol pozrieť na otáčkomer a zistil som, že ručička je niekde medzi 60kou a 70kou a už nemá poriadne kam ísť, pretože 70ka je tam posledné číslo. Moment kedy preradiť do trojky mi robil asi najväčšie problémy vo všetkých jazdách. Proste popri sledovaní oranžovej súvislej čiary (myslím tým kužele zlievajúce sa v tej rýchlosti do jednej súvislej šmuhy :) ), točením volantu, pridávaní plynu a brzdení ešte myslieť aj na preradenie rýchlosti proste nešlo.

Potom na radu prišli aj ostré jazdy a tam už bolo treba dupnúť na plyn. Ja som sa zlepšoval každou jazdou, ale aj tak som vždy dosiahol jeden z najhorších časov. Ale vôbec ma to netrápilo. Bolo vidno, že je tam veľa skúsených jazdcov a ich autá vo výkone predčia to moje o poriadny kusisko. Takže som súťažil hlavne sám zo sebou a zlepšujúce sa časy ma potešili:

1. ostré kolo 1:46:272 2. ostré kolo 1:45:317 3. ostré kolo 1:43:862

Do tej poslednej jazdy som dal všetko. Už som toľko nebrzdil a hlavne som nebrzdil spôsobom dlhého a pomalého brzdenia ako keď sa človek blíži ku križovatke. Proste noha na plyne pokiaľ sa dá a potom prudko pribrzdiť na požadovanú rýchlosť. Aj slalom som sa snažil vyberať tak na tesnotku. No a hlavne som sa sústredil, že pred posledným rýchlym úsekom zaradiť trojku v ten správny moment. Tak som na to poriadne dupol, zaradil trojku a zistil, že to ešte nie je ten úsek a musel som riadne flekovať keďže nasledovala poriadne ostrá zátačka z kužeľov. Ale zvládol som to a nemal som dokonca ani pocit, že by som zobral nejaký kužeľ. 

Zopár jazdcov si bralo kuželi zo sebou :)

Na tie kužele si bolo treba dávať pozor. Za každý zhodený kužeľ sú 2 trestné sekundy a za každú vynechanú bránku je až 20s.

A pre zaujímavosť v tej tretej jazde ten môj kamoš spravil hodinky a skončil v poli. Na to, čo sa mu stalo mal nakoniec v celku dobrý čas 1:51:13 pričom zobral zo sebou iba 2 kužele.

Všetko to išlo skoro bez zastavenia. Bolo pár prestávok keď niekto vyletel z trate alebo sa zvážali informácie o penalizáciách za kužele z trate. Taktiež, keďže sa pretekalo na jednej ceste a autá končili na druhej strane úseku, tak sa jazdy po prejazdení určitého počtu aút prerušili a autá sa zviezli naspäť. Aspoň som tak mohol včas vrátiť prilbu o ktorú som sa delil s kamarátom a ten zas po svojej jazde mohol vrátiť auto o ktoré sa delil z ďalším kamarátom. Ale aj keď tých prestáviek nebolo až tak veľa, aj tak to celé trvalo veľmi dlho - proste prišlo 110 pretekárov. A tak to nakoniec končilo niekedy okolo 18:00 a to sme odišli ešte pred zosumarizovaní penalizácií a vyhlásení výsledkov.

Dnes konečne dali na web výsledky a ja som sa dozvedel, že nie som posledný ale 87 zo 110. A vo svojej triede S1 som bol 18ty z 24. Na to, že som bol prvý krát a moje auto vôbec nie je stavané na niečo také, tak si myslím, že to nebolo až také zlé :) Keby to nezabralo celý deň tak by som si išiel zajazdiť určite znova, ale takto si to veľmi rozmyslím či ísť a skôr nie ako áno...

piatok 4. septembra 2009

Hokejbal - liga sa blíži

Dôvodom prečo som v poslednej dobe nestíhal pripraviť niekoľko zamýšľaných príspevkov je, že sa blíži nová sezóna ZHlB - Zohorská Hokejbalová Liga. Minulý rok som abdikoval z funkcie starača sa o ligovú časť nášho webu. No ale ako každý správny šialený programátor - nedalo mi to a musel som nakódovať niečo pre seba. A keďže to nejak prerástlo do niečoho použiteľnejšieho tak som to zverejnil a v teame sa to páči a ja som si zas na seba uplietol bič :) Ono to nie je úplne dokončené a musel som to dokončiť do funkčného stavu. Samozrejme dokončiť v mojom prípade znamená pridať veci čo tam nemuseli byť a tak som strávil v poslednej dobe dlhé nočné sedenia za počítačom. Ale výsledok sa mi páči (aj keď to nie je úplne dokončené - ale je to hlavne funkčné :) ) - kľudne okomentujte : http://www.iepurii.sk/LeagueTable.aspx Inak dodal som tam možnosť tipovania, tak kľudne sa môžete zapojiť. A za prvý deň prevádzky sa prihlásilo už 22 ľudí a 119 návštev stránky.

streda 2. septembra 2009

40 výročie vzniku internetu - gratulujeme :)

"Mapa" Internetu. Autor Matt Britt
Dnes je to práve 40 rokov čo v labáku Kalifornskej Univerzity profesor Leonard Kleinrock obklopený dvadsiatimi zvedavcami preniesol cez 4.5m dlhým šedým káblom niekoľko nezmyselných dát. Bolo to prvý úspech ARPANET projektu v Advanced Research Projects Agency zriadenej ministerstvom obrany Spojených štátov Amerických. O mesiac neskôr, 29 októbra 1969, bola poslaná prvá správa na diaľku. Správa znela "lo". Ono pôvodne mala znieť "log in" ale pri písmene "g" systém proste crashol. A to pritom ešte ani Windowsy neboli :) Ale zas to bolo vlastne fonetické "hello" čo je ozaj krajšie ako nejaké "log in". Nasledujúci rok bolo už do siete pripojených o 1050% viac počítačov (znie to krajšie ako povedať že ich bolo len 23 :) ) a spojené boli štyri univerzity. V roku 1971 bol poslaný prvý email cez ARPANET. Poslal ho sám autor programu - programátor Ray Tomlinson. Použil pritom známeho zavináča @ na odlíšenie užívateľa od počítača a ten sa používa dodnes. Obsah prvého mailu si nepamätá ani sám autor, teda nie že by mal sklerózu ale išlo o testovaciu správu s nezmyselným obsahom. Keď Ray ukázal svoj výtvor kolegovi Jerrymu Burchfielovi - ten mu na to povedal "Nehovor o tom nikomu! To nie je to na čom máme robiť!". V roku 1976 poslala svoj prvý e-mail anglická kráľovná Elizabeth II, stala sa tak prvou hlavou štátu ktorá poslala e-mail. Ešte v tom istom roku Jimmy Carter a Walter Mondale použili e-mail na plánovanie prezidentskej kampane. V roku 1973 vznikol základný jazyk Internetu - zoznam protokolov TCP/IP pomocou ktorých sa komunikuje dodnes. Mal dvoch otcov, boli nimi Robert E. Kahn a Vinton G. Cerf. Pre niektorých ľudí je až vznik týchto komunikačných protokolov považovaný za zrod Internetu. Či už bol zrod Internetu v roku 1969 alebo až 1973 to nechám na každého z Vás. Možná to pre Vás bude obdobie okolo roku 700BC kedy sa v Grécku začali používať holuby na prenos informácií. Pre mňa je to rok 1969. Ale tak či tak v tých dobách sa to nevolalo "Internet". Toto meno bolo prvý krát použité až v roku 1982. Je ale pravda, že slovo internet bolo použité v popise TCP v decembri 1974, ale bolo použité v zmysle spojenia sietí. Koncom osemdesiatych rokov bola do Internetu zapojená aj Európa. V tom istom desaťročí bola pripojená aj Austrália a v následných rokoch Ázia aj Afrika. Hlavným problémom tohoto pripojovania bol prechod na spoločnú reč TCP/IP, keďže väčšina sietí v tedy používala vlastné protokoly. V roku 1988 vyšiel prvý z úspešných vírusov - Internet Worm (po slovensky Internetový červík) dočasne vypol 10% Internetových serverov. Ďalších niekoľko dlhých rokov bol Internet využívaný viac menej v uzavretej komunite. V roku 1993 nastala dôležitá zmena. Bol vytvorený prvý naozajstný webový prehliadač Mosaic. Nebol prvý, ale bol prvý ktorý začal byť masívne používaný a pritiahol k Internetu aj obyčajných ľudí.
Prvý produkčný server Google. Foto Steve Jurvetson.
Potom to už išlo ako namydlený blesk :) Ešte v roku 1993 ročný rast prístupu k WWW stránkam dosiahol 341,634%. V roku 1996 bolo pripojených na Internet okolo 45 milióna ľudí. V roku 1998 sa narodil Google. V roku 2000 sme sa nevyhli y2k ošiaľu ale nakoniec to dopadlo dobre aj keď napríklad niektoré časové služby (aj napríklad USNO - strážca správneho času v US) hlásili na nový rok, že je rok 19100. V 2001 sa denne posielalo okolo 10.000.000.000 elektronických správ denne. V roku 2002 už polo pripojených vyše pol miliardy ľudí. V roku 2007 je stiahnutých 6.7 miliónov nelegálnych pesničiek za týždeň. Dnes používa Internet pravidelne viac ako 1.1 miliarda ľudí. Stal sa bežným nástrojom v práci, bežnou súčasťou zábavy v domácnostiach. To ako sme závislí od Internetu zisťujeme hlavne v tedy keď vypadne spojenie :) A čo na záver?
Všetko najlepšie k narodeninám, Internet.