pondelok 8. augusta 2011

Nelča nám rastie

Nelča ešte nevie čítať, veď ešte nie je školáčka. Teda skoro už je, o 4 týždne usadne do školskej lavice po prvý krát. Ocko už má z toho stres ako to zvládne. Oproti tomu sa Nelča na to nevýslovne teší.... Ale o tom som nechcel.

Je až neuveriteľné ako sa dokáže učiť "patterny" alebo po slovensky "vzory" (aj keď mne, človeku tváriacemu sa ako programátor, slovo "vzor" príde trošku divné :) ). Pre tých, komu slovo "pattern" alebo "vzor" veľa nehovorí - je to vykonávanie podobných činností v podstate rovnako. Napríklad varenie (s nadhľadom :) ) - pripravím ingrediencie, zmiešam ich, dám na šporák, zoberiem zo šporáku, jem :)

No a Nelča sa naučila všeobecné patterny na internete. Keďže nevie čítať tak musí použiť rozum :) Vie, že zelené veľké tlačítko je "OK", červené tlačítko je "zrušiť" a podobné štandardné veci. Webové stránky sú plné takýchto "vzorov". A potom sa len čudujem ako dokáže sa zahrať online hry. A hlavne sa nebojí postláčať rôzne možnosti, pri ktorých maminke vlasy dupkom stávajú a ja sa len čudujem... Inak keď nad tým rozmýšľam, tak by Nelinka bola úžasný tester užívateľskej použiteľnosti nejakého webu.

Niekedy sa ale dostane k hre, kde je dôležité vedieť čítať no a jednou takou je www.howrse.cz. No a teraz je na prázdninách aj s maminkou u starkej a keď je treba niečo rozlúsknuť tak mi volajú. No a včera si nevedeli rady tak mi volali - volali s maminkinho telefónu ale ozvala a pýtala sa iba Nelča ... To isté cca o 1hodinku. Lenže až po 5 minútach keď som začul v pozadí
- "Nelinka a Ty čo to robíš?"
- "Volám s ockom."
 som pochopil, že Nelča mi zavolala sama ... Proste videla ako sa vytáča ocko a zopakovala "vzor".


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára