utorok 26. júna 2012

Rozprávka o tom ako ma každý rok hnevajú cestovky

No pravdu povediac to vlastne ani rozprávka nie je. Skôr ide o horor. Hmm, ale keď to porovnávam s Dobšinským tak sa prikláňam k názoru, že je to skôr rozprávka. Žiadne mordovanie ohrozených zvierat (drakov), upaľovanie žien v zrelom veku (ježibaba), vyháňanie dcér z domu pre prísady do jedál (soľ)...

Naša rozprávka začína v momente keď si človek chce zohnať nejakú dovolenku. Naivný človek si otvorí internet explorer (menej naivný si otvorí Google Chrome, ale aj tak mu to nepomôže) a vygúúúgli stránky počúvajúce na slová lastmoment. Frajeri čo zvládajú hľadať letnú dovolenku v zime tak použijú iné kľúčové slovo a to je firstmoment. No veď sme Slováci a dovolenku za plnú cenu kupovať nebudeme...

Na vygúúúglenej stránke zadáme potrebné údaje - kam, kedy, prečo a začo. Teda to "prečo" cestovky nejak veľmi nezaujíma, ale zas to "začo" to je pre nich modla. Na stránke potom stlačíme "hľadaj" a chvíľku počkáme kým server spracuje to naše "kam, kedy, prečo a začo" a potom pomaličky začne súkať jeden zájazd za druhým. No a teraz to príde. Úplný raj. Prvé čo človeka napadne je, že za tie ceny by som mohol chodiť na dovolenku dva alebo solventnejší aj dokonca tri krát do roka, len keby som tej dovolenky v robote mal viac. Ceny krásne nizučké, proste za facku. Veď len pozrite čo mi dneska frnklo do nosa (držíme sa rozprávkovej terminológie).




No nádhera, ešte aj v termíne kedy by som aj rád išiel na tú dovolenku. Ani mi nevadí, že tam píšu First Minute a ide o last moment. A ani by mi nevadilo, že by z času na čas počas vylihovania na tej krásnej pláži z obrázka preletela nejaká turecká stíhačka letiaca na skoro priateľský výlet do Sýrie. V duchu si prerátam, že menej ako 300 éčok za jedného znamená pre troch tak do 900 éčok pričom snáď Nelča ako sedemročné dieťa bude mať snáď nejakú zľavu. No tak to by sme sa mohli vtesnať aj do 800 éčok. 

Tak to je super a teraz už len nájsť tlačítko objednaj. Počkať, tu je ešte nejaký divný formulár a sú v ňom nejaké divné sumy. A tu naša rozprávka pomaličky končí. Teda nie pomaličky ale veľmi rýchlo. Veď posúďte 

Cena za facku sa nekoná, teda vlastne facka s cenou aj prišla, ale naozaj poriadna. Výsledná cena je na míle (samozrejme kilometre sú už príliš malá jednotka na takéto porovnania, a pravdu povediac som aj trošku uvažoval o niečom ako je svetelný rok) vzdialená sume ktorú môže človek očakávať keď uvidí prvotnú zobrazenú sumu. Človek čo hľadá dovolenku prvý krát možná bude mať aj nutkanie zavolať cestovke či náhodou v tej tabuľke nie je chyba, ale ja si radšej budem šetriť minúty na niečo čo má naozaj zmysel - napríklad volanie na lampáreň mi príde pravdupovediac ako lepší nápad. Najmä potom čo človek zistí, že obrázok tej istej úžasnej pláže je pri každom druhom zájazde.

Vyššie uvedený prípad je naozaj extrém, až také hrozné to býva málokedy. Aj tak ale dobre viem, po tom čo som sa prelúskal nie jedným lastmomentom a aj nejedným nelastmomentom, že sumu za ktorú by sa zdalo že zájazd je potrebné dať, je ešte tak cca o 50% navýšiť. Pre moju rodinku to vždy vyjde viac ako 500 eur čo je riaden prídavok k očakávanej sume. Proste nechápem prečo to nemôžu zobrazovať ako jednu sumu a čakajú na zákon ktorý im to prikáže a o ktorom sa už dlho dlhočizne hovorí a snáď každá normálna krajina ho už má (dokonca aj v Čechách platí).

Ďalším problémom je, že zatiaľ keď som aj našiel niečo rozumné za optimálnu cenu s popisom aký úžasný hotel a prostredie to je tak www.tripadvisor.com alebo podobné stránky dajú facku z druhej strany ako bola tá facka od ceny. Vety ako "Nikdy viac" a podobné sú viac než bežné. Ono je naozaj dobré si takéto niečo pozrieť skôr ako si človek niečo objedná. Veľakrát fotky od ľudí čo tam naozaj boli povedia oveľa viac ako tie medové motúzy čo nám ťahajú cestovky.

A končím teda našu rozprávku a či to je horor tématicky vhodný do knižky "Pavol Dobšinský: Slovenské rozprávky" nechám na vás. Ja len na záver 

A zazvonil zvonec a slovenským cestovkám je koniec.

No a ja idem pozriet www.reiseboerse.at. Tam sú síce už na pohľad horšie ceny ale čuduj sa svete výsledná suma je nižšia ...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára