nedeľa 22. marca 2009

Koniec jedného príbehu - Galactica

Som veľký fanda Galactiky - plný menom "Battlestar Galactica". Pre tých čo im to nič nehovorí tak ide o príbeh putovania ľudí vesmírom hľadajúcich nový domov, prenasledovaný cylonmi. Kto by ale čakal StarTrek alebo niečo podobné - veľmi by sa mylil. Vzťahy medzi ľuďmi, politika a povaha ľudí hrá veľmi významnú rolu. Príbeh je veľmi často ovplyvnený osobnými cielmi jednotlivcov nečakaným smerom. Celý príbeh gradoval už dosť dlho. Posledný dieľ štvrtej a poslednej série bol teda veľmi očakávaný nielen mňou ale určite všetkými čo Galacticu sledujú. Bolo veľmi veľa teórií ako to skončí. Bolo veľmi veľa teórií kto hrá akú rolu v príbehu. Ako dokážu nájsť ľudia spoločnú budúcnosť s cylonmi? - teda pri predpoklade happyendu. Akú rolu hrá Hera a cylonská pesnička? A čo Kara, ako to že žije a zároveň našla svoju mŕtvolu pár dielov dozadu? A čo finálna peťka v zastúpení štyroch z Galactiky? Nájdu Zem? Zachránia Heru? Bude vesmírna ľod Galaktika zničená? Asi by som dokázal napísať ešte niekoľko desiatok otázok... Poslený dieľ mal všetko vysvetliť. Vysvetlil, aspoň väčšinu, ale nejak divne. Zem sa našla. Pesnička určovala koordináty Zeme - 1123 - 6536 - 5321 (inak nepripadá Vám divné, že pozíciu vo vesmíre vieme vyjadriť pomocou troch štvorciferných číseľ?). Hera je matka nás všetkých ľudí, takže sme čiastočne cyloni. Kara zmyzla, ale prečo tak to mi nie je zrejmé. Časť cylonov, ktorá tak či tak už spolupracovala s ľuďmi sa usadila tiež na Zemy s ľuďmi. Osud ďaľších cylonov nie je známy. Galaktika narazila plánovane do Slnka... Posledý diel mi pripadal ako narýchlo šitý a veľmi zhustený dej. Zvratov tam bolo viac a nie veľmi logických. Najviac nelogické mi prišlo, že akým spôsobom sa usídlili na Zemy. Po celé trvanie Galaktiky hrali politické názory a názory ľudí veľkú rolu. Keby to nebol posledný diel tak si viem predstaviť, že by to nebolo jednoznačné. Neviem si predstaviť, že ľudia by sa tak ľahko vzdali svojho štýlu života. Pripadá mi, že sa tu nasilu scenár musel dostať do pozície, že sme potomkovia cylonov. A muselo to byť nasúkané do jedného dielu. Mne sa to nepozdáva a trošku mi to pokazilo názor na Galaktiku. Nemuseli dávať tie medziscénky z normálneho života. Mohli mať viac priestoru. Aj ten zvrat s tým, že cyloni chceli uzavrieť mier a potom to nevyšlo bol vtesnaný do pár minút deja. A prišlo mi to ako nasilu pridaná udalosť. Udalosť ktorej následky by mohli nastať aj ako dôsledok iných logickejších udalostí. Celé mi to nakoniec pripadalo, že chceli zanechať nejakú hlbokú myšlienku za každú cenu. Lenže tá cena je príliž vysoká. Naozaj až príliš. Ale sa aspon teším na film ktorý má byť dokončený na jeseň tohoto roku ... Frak, frak, frak....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára