utorok 17. augusta 2010

Nákupný zoznam a Buď fit :)

Zvláštny nadpis, to viem :) Čo tie dve veci spája je, že sú to prvé aplikácie čo chcem spraviť pre Android platformu.
To viete, kúpil som si nový telefón a vytešujem sa :) Dokonca som si naň kúpil aj obal, takže to s ním myslím vážne. Problém je, že Android platforma ponúka veľa hier aj pre deti a aj veľa logických hier a tak sa stáva, že mobil má väčšinou moja dcéra a z času na čas aj moja žienka. No a občas aj ja (no dobre dobre, ja sa tiež nezapriem, ale ja tam skôr čítam rôzne novinky z webu :) ).

A späť k tým aplikáciám. Neviem ktorú spravím skôr - ale asi nákupný zoznam, takže začnem požiadavkami na ňu:
  • Možnosť vytvárania rôznych nákupných zoznamov (potraviny, elektro, ...) a uchovávanie ich v telefóne (neskôr možno synchronizácia s webom?)
  • Kategórie: kategorizované stromovo (Potraviny => (mäso, mliečne výrobky, pečivo, ....))
    • každá kategória môže obsahovať ďalšie kategórie alebo položky
    • položky môžu byť triedené rôznym spôsobom ale musia tam byť minimálne tieto dve
      • Podľa mena
      • Najviac používané (vytvárané automaticky podľa predchádzajúcich zoznamov) 
    •  Zobrazenie kategórie (typ zobrazenia bude nastavený globálne, pričom kategórie to budú môcť predefinovať pre zobrazene danej kategórie)
      • iba položky a kategórie ktoré sú priame deti v strome tejto kategórie
      • kategórie ktoré sú priame deti v strome tejto kategórie a všetky položky ktoré sú deťmi kategórie alebo deťmi vnorených kategórií daného podstromu tvoreného zvolenou kategóriou
      • možnosť zobrazovať iba obľúbené položky 
  • Položky
    • množstevné jednotky
      • môcť mať viac možností, napr jablká môžu byť na počet kusov ale aj váha
      • obľúbené množstvá - zobrazia sa hneď pod výbere položky na rýchle zadanie množstva - napríklad jablká : 3 kusy, 4 kusy, 6 kusov, 1/2 kg, 1 kg, 2 kg
    • možnosť pridať obľúbené položky (zobrazované na najvyšších miestach a automaticky teda najviac viditeľné)
    • Bude možno vhodné ak položky budú môcť byť vo viacerých zoznamoch
  • Dva módy
    • Zadávajúci
      • Tvorenie zoznamu (aj vytvorenie aj menenie)
      • Na začiatku sa buď otvorí najvyššia kategória alebo nejaká obľúbená kategória (Potraviny napríklad)
      • Navigovanie v strome kategórií (buď ako zoznam, alebo 
      • Po kliknutí na položku sa zobrazí možnosť zadať množstvo a zoznam obľúbených množstiev
        • Možnosť pridania obľúbeného množstva
        • Obľúbené množstvo sa môže generovať aj pomocou informácií o predchádzajúcich nákupoch
      • Pridanie novej položky ktorá nie je v zozname
      • Hľadanie položiek
      • Mazanie položiek
        • zo zoznamu 
        • z kategórie 
      • Presúvanie položiek 
    • Nákupný mód
      • zobrazenie položiek v zozname sortované podľa kategórií (alebo nejakým iným spôsobom)
      • jedným kliknutím sa položka presunie do zoznamu nakúpených (z kadiaľ sa aj bude dať vrátiť naspäť)
      • hľadanie
Potom neskôr ak sa to rozbehne budú môcť prísť ďalšie features - ako napríklad hrátky s čiarovým kódom.

Mám taký pocit, že som sa príliš rozpísal a už mi pre teraz nezostala energia na popis Buď fit. Takže len s rýchlika :) Má ísť o aplikáciu kde bude možné sledovať a zadávať informácie o športových aktivitách (napr. pri stacionárnom bicykli čas, vzdialenosť, kalórie, ...), zadávať informácie o strave a počítanie rôznych informácií o jedle (kalórie, ...) a zároveň možnosť robiť denné sumáre (aj týždenné, mesačné, ...). Sledovať rôzne parametre človeka - váha napríklad....

A prečo to vôbec píšem na svoj blog? Z dvoch dôvodov. Prvý je, že keď to už takto verejne napíšem tak som aj tlačený s tým niečo urobiť :) a druhý je, že by som rád počul aj nápady od vás - za čo vám dopredu ďakujem.

1 komentár: