utorok 12. októbra 2010

Ako mi nesvietilo obrysové svetlo

Včera ráno mi žienka oznámila, že mi na Toyote nesvieti ľavé obrysové svetlo. Keďže už bolo neskoro na menenie, tak som to nechal na večer. Našťastie som menil obrysové svetlo na pravej strane asi pred týždňom a tak som mal ešte jednu voľnú žiarovku.

Večer, po návšteve novej pizzérie, som si prizval moju pomocníčku Nelču a išli sme na to. Už sa pomaličky stmievalo, ale nás šikovných takéto veci neodradia.

Prístup k žiarovke bol trošku horší ako na pravej strane, ale aj tak to bolo pohodlnejšie ako v Cliu. V mojej Toyote pri výmene hociktorého zadného svetla musíte vybrať takú časť v ktorej sú usadené všetky žiarovky. Vybrať tú časť a vymeniť žiarovku bolo jednoduché. Horšie ju bolo zasunúť naspäť.

Keďže sa už naozaj zotmelo, tak som si dal aspoň blinker aby som z času na čas videl čo robím. Už som tú časť tam skoro aj mal, keď zrazu prestal ísť ten blinker. Tak som to znovu vybral a vymenil žiarovku blinkra. Ale to na moje prekvapenie nepomohlo. Po krátkej chvíľke som zistil, že ani jeden blinker nefunguje... Takže som asi vyskratoval poistku.

A tak potme, keďže už ani občasné svetlo z blinkra som nemal, som sa snažil zasunúť časť so svetlami na svoje miesto. To sa mi našťastie aj úspešne podarilo. Keďže už bola naozaj tma a my šikovní si baterku neberieme som to musel zabaliť.

Doma som si zbežne pozrel kde nájdem poistku k blinkrom a s plánom skôr vstať a pozrieť sa na to za svetla som zaspal. Bohužiaľ to bol jeden z tých dní keď živý budík zvaný Nelča nezazvonil načas a tak som si trošku pospal viac ako bolo plánované.

Tak už s časovým sklzom som sa vydal k autu. Poistkovú skrinku som našiel hneď, problém ju bol otvoriť. Predpokladal som zo skúseností z Clia, že nebudem potrebovať žiadne nástroje na jej otvorenie. No a keďže my šikovní si nástroje neberieme tak som musel sa vrátiť po šraubovák.

Po otvorení skrinky s poistkami som zistil, že doma musím mať asi návod na inú Toyotu. Rozloženie poistiek bolo proste úplne iné. Tak som bol nútený už tak včasne z rána zapojiť rozum. Keďže išlo o poistku na blinker, teda na štyri svetlá, tak to musí byť jedna z tých silnejších poistiek - 30W alebo 70W. Postupne som pomocou šraubováka vyberal jednu poistku za druhou. Musel som to robiť opatrne, lebo keby mi poistka spadla niekde do motora... Na moje veľké prekvapenie, po skontrolovaní všetkých 30W a 70W poistiek, som zistil že všetky poistky sú pohode. V zúfalosti, keďže ma čaká STKčka už za dva dni, som pozrel všetky 30W a 70W poistky znova. Pokusne som aj jednu vymenil ale nič sa neudialo.

Tak som tam stál a zapájal rozum viac a viac - inak povediac stál som tam jak blbec a nevedel čo robiť, keď ma zaujala taká biela vec čo trčala zo skrinky. Tak som ju len tak vytiahol - lepšie ako len tak postávať ako blbec - a zistil som, že som naozaj blbec. To bola taká pinzetka na bezpečné vyberanie poistiek. Vyskúšal som si to hneď na jednej 10W poistke. Som sa potešil ako to ľahko ide. Ďalšie prekvapenie prišlo v tedy, keď som zistil, že táto poistka je vyskratovaná. Po jej výmene mi došlo, že neodišla poistka na blinkre ale poistka na mechanizmus ktorý ovláda blinkre. No a ak ste niekedy videli seriál "A je to!" tak podobnú radosť a pohyb rukou ste mohli vidieť aj na mne. A to som netušil, že bude pokračovanie podobné ako to býva v tom seriáli.

Celý šťastný som zavrel poistkovú skrinku, zavrel motor, sadol do auta, otočil kľúčikom .... a nič... ešte raz otočil kľúčikom a znova nič... ešte raz otočil kľúčikom a stále nič...

Všetky kontrolky ktoré mali svietiť svietili a až na zresetovaný čas nebolo na aute nič poznať prečo by nemalo štartovať. Celý zničený som vystúpil z auta, otvoril motor a otvoril poistkovú skrinku. Ešteže som nemusel ísť domov po šraubovák a už som dokonca aj vedel ako sa správne vyberajú poistky.

Znovu som aplikoval postoj státia ako blbec keď som si všimol, že jedna drážka s poistkou je bez poistky. Keďže tieto skrinky sa pravdepodobne robia vo veľkom pre viac druhov Toyot, tak niektoré drážky sú prázdne a v tých v ktorých má byť poistka je vidno kontaktné pliešky pre poistku. Potom som už rýchlo našiel poistku ktorú som dal do zlej drážky a konečne sa mi podarilo naštartovať. Pre istotu som ešte skontroloval všetky svetlá či svietia, a na moje počudovanie svietili, a vybral som sa z meškaním do roboty.

Plánovanú kúpu vody do ostrekovačov som ponechal na dnes večer a jej doplnenie do auta dúfam dopadne lepšie (horšie ako minule to snáď nebude).

No a po dneskajšku som trošku zneistel či si tie brzdné doštičky čo mi došli z UK chcem naozaj namontovať sám...

Asi si objednám tento plagát :)

1 komentár:

  1. brácho, neviem neviem či po tej výmene doštičiek budem chcieť s tebou sadnúť do auta ... ale ináč zažil som už niečo podobné a veľmi podobne to dopadlo aj u mňa, ale ja brzdy nejdem meniť, takže ťa zveziem ...

    OdpovedaťOdstrániť