pondelok 10. augusta 2009

Nech nám to svieti

Už asi väčšina z Vás počula o tom, že normálne žiarovky postupne zmiznú z predajní. Nariadenie európskej únie, aspoň jedno z mála čo má rozum. Nahradia ich žiarivky alebo halogénové žiarovky. Ja už dlhší čas sa snažím nakupovať žiarivky, ale nejak sa mi nechce kupovať tie drahšie a väčšinou na to doplatím tým, že aj keď kúpim 21W žiarivku ktorá sa na obale hrdo tvári ako 105W žiarovka, tak toho svetla dostanem o dosť menej. Potvrdilo sa mi to aj minulý týždeň keď som kúpil v Baumaxe 3x18W za cca 3.5€. Môj lajcký odhad je, že výkon každej z tých žiariviek je cca rovnaký ako výkon 40-50W obyčajnej žiarovky. A to si ešte nemôžem byť istý, či tých 18W je reálnych alebo mi to nežere viac elektriky. Koho táto téma zaujíma, tak tu je dosť obsiahle info aj s testami :

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára