štvrtok 28. mája 2009

Zas hlavolámanie

Už mi pomaličky dochádzajú nadpisy :) Pri hľadaní nejakých zaujímavých hlavolamov som narazil na tieto dva: Poverčivý riaditeľ Pán Strážny je nočný strážnik v jednej veľkej firme. Pán Veľký je zas jej generálnym riaditeľom. Raz ráno sa pán Strážny už-už chystal odísť domov, keď na schodoch stretol pána Veľkého, ktorý práve prichádzal do práce. "Chystáte sa v blízkej dobe na nejakú dlhú cestu lietadlom?" opýtal sa ho. "Áno, dnes poobede odlietam na služobnú cestu do Londýna," potvrdil pán Veľký. "Nikam necestujte!" varoval ho pán Strážny. "Prečo?" udivene sa opýtal generálny riaditeľ. "Minulú noc som mal taký sen. Snívalo sa mi, že vaše lietadlo vybuchlo a všetci zahynuli." Pretože bol pán Veľký veľmi poverčivý, služobnú cestu radšej odvolal. Celé poobedie nervózne sledoval televíziu. A naozaj, podvečer hlásili v správach výbuch lietadla na pravidelnej linke do Londýna. Oblial ho pot a asi 15 minút sedel ako obarený vo svojom riaditeľskom kresle. Keď sa potom prebral, zdvihol telefón a zavolal svojej sekretárke: "Anička? ... Anička, poznáte toho vrátnika, ako sa len volá, pán Strážny myslím? ... Áno, ten. ... Zavolajte na personálne, nech ho ihneď prepustia." Zmrzlina V cukrárni majú chladiaci pult, z ktorého predávajú smotanovú zmrzlinu. Malá zmrzlina (jeden kopček) stojí 10 Sk, veľká zmrzlina (dva kopčeky) stojí 20 Sk. Do cukrárne prišli dve dievčatá: Petra a Daniela. Petra položila na pult 20 Sk a predavač jej bez slova podal veľkú zmrzlinu. Potom prišla k pultu Daniela. Tiež položila na pult 20 Sk, no predavač sa opýtal: "Aká to bude?" Predavač nepoznal ani jedno z dievčat. Napriek tomu vedel, že Petra bude chcieť veľkú zmrzlinu, no už nevedel, akú zmrzlinu chce Daniela. Pritom obe položili na pult rovnakú sumu. Ako je to možné?

4 komentáre:

  1. zatial som stihol docitat len jeden a uz v polke som vedel preco ho vyhodia. Nocny straznik nema co spat v praci :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. V tom druhom som si nie isty. Ale dost pravdepodobne je ze Petra dala 20SK vo viacerych minciach z coho sa da usudit ze chce velku zmrzlinu - lebo keby chcela malu tak da len 10Sk ale tu narazam na svoj problem a to ako ten zmrzlinar vedel ze nechce 2 male.
    A z tohoto je aj jasne preco sa Daniely pytal na to ako chce zmrzlinu -> dala mu 20 korunacku a teda predavac nevedel ci chce velku alebo len malu a 10 korun si odlozit na nieco ine.

    no takze takto by som to videl ja

    OdpovedaťOdstrániť
  3. priznavam v tom druhom pripade som si overoval riesenie na nete a musel som si to svoje kusocek upravit (ale len kusocek)

    OdpovedaťOdstrániť