streda 3. júna 2009

Ach to fajčenie

Tak som sa tešil na aplikovanie nového proti fajčiarskeho zákona. Ale som dosť sklamaný. Bol som v Auparku a smrdí to tam stále. Máme síce ešte 3 mesiace na jeho aplikáciu v reštauráciách, ale obávam sa že to dopadne rovnako. Zas sa to bude porušovať a nikto to nebude kontrolovať. A ak kontrola príde tak pokuta bude zanedbateľná. Je to škoda. Tak ako napríklad u nás v DNV. Máme tu cukráreň v ktorej sa veselo fajčí. Síce je to na terase, ale poriadne to znepríjemňuje život. Najmä ak početným osadenstvom sú deti. Hnevá ma ak príde niekto a fajčí tam. Ale keď príde otecko alebo mamička a začne tam fajčiť pri vlastných deťoch tak to už je naozaj veľká nezodpovednosť. A tak som sa tešil, že po novom zákone to prestane, ale nič sa nezmenilo. Tak som sa trošku pozrel do zákonov a čuduj sa svete, pôvodný zákon už dávno obsahoval zákaz fajčenia v cukrárňach. Tak prečo by sa to malo zmeniť akurát teraz? Reštaurácie a iné podobné podniky sa oháňajú, že stratia zákazníkov. Je to zvláštne nás nefajčiarov je viac a nevieme svojim správaním ich donútiť zmeniť názor. Sme ochotní ísť do reštaurácie kde nás otravuje fajčenie, sme ochotný ignorovať to že to škodí nášmu zdraviu. Dokedy to budeme ochotný robiť? Začnime ignorovať také reštaurácie, možná potom zmenia názor aj majitelia reštaurácií. Začnime bojovať za príjemnejšie prostredie a budúcnosť pre naše deti. Pridajte sa. Inak ešte jeden fajčiarsky príbeh. Jedna žena na zástavke v pohode fajčila, keď prišiel autobus tak si posledný krát potiahla, ohorok hodila na zem a potom vyfúkla všetok dym do autobusu. Nik sa neozval. Škoda, že som bol od nej ďalej. Chápem, že nie všetci fajčiari sú takí, lenže práve chrapúni jej typu reprezentujú fajčiarov. Cez takýchto chrapúňov posudzujeme fajčiarov. Chrapúňov čo ignorujú ostatných a otravujú dymom ostatných. Chrapúňov čo zahodia ohorok hocikde a ani si neuvedomia, že robia neporiadok.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára