piatok 26. júna 2009

Mojich 7 divov

Nedávno som čítal a aj pozeral sedem divov Richarda Dawkinsa. Veľmi zaujímavý zoznam. Nedalo mi to a rozmýšľal som o mojich siedmich divoch. Na začiatku bol problém nájsť aspoň sedem, ale nakoniec som mal problém vybrať iba sedem. Tu sú teda tie moje.  

Matematika Matematika je jazyk, ktorým sa dohovoríte v každom jazyku. Niekto mu rozumie viac, iný menej. Matematika je základom snáď každej vedy. Matematika pomohla ľudstvu v dobrom i v zlom. Matematika je za krásnymi stavbami a aj za zbraňami hromadného ničenia. Matematika nepozná klam, rasizmus, nenávisť, politiku. Aj keď každou z nich je zneužívaná, ale zároveň ich pomáha aj poraziť.  

Programovanie Je to podľa mňa úžasné ako to čo najprv programátor napíše a potom sa to prevedie do núl a jednotiek - tak nejaké zariadenie tomu porozumie a vykoná nejakú činnosť. Naschvál píšem, že zariadenie a nie počítač. Dnes už skoro každé elektronické zariadenie má v sebe pekný kus programu. Človek stlačí gombík a v programe sa spustí funkcia "NaštartujReaktor" reprezentovaná jednotkami a nulami , ktorá spustí reaktor jadrovej elektrárne. Samozrejme tá funkcia zabezpečí správne časovanie štartovania, kontroluje teplotu, chladenie, ... A všetko to je riadené len nejakou sadou správne usporiadaných jednotiek a núl. Neuveriteľná sila.  

Zrod života Mám na mysli zrod konkrétneho jedinca a nie zrod života na zemeguli. Dve bunky tvoria základ človeka, teda niekoľko desiatok biliónov buniek (1013) usporiadaných tak aby vytvorili neuveriteľne komplexný celok.  

Nekonečnosť vesmíru Viete si predstaviť nekonečno? Ja teda nie. Aj keby ste od začiatku vesmíru prešli milión kilometrov každú miliardtinu sekundy, tak budete rovnako ďaleko od konca vesmíru ako ste boli na začiatku. Ja viem, že je viac teórií o tom ako to naozaj je. Či je viac vesmírov alebo len jeden, je to jedno. Stále je tu nekonečný priestor a či ho voláme vesmír alebo inak, stále je to niečo neuveriteľné.  

Láska Áno, áno, láska. Veľa pocitov by sa dalo zaradiť medzi divy sveta. Láska je z nich najkrajší a najviac žiadaný artikel. Hlavne opätovaná láska. Láska nepodlieha chceniu alebo zákazom. Lásku si nekúpite. Kvôli láske vykonávame činy ktoré by sme inak nikdy nevykonali. Niektoré lásky máme zakódované už v sebe, napríklad taká láska k dieťaťu. Niektoré lásky prídu ani si ich neuvedomíme a niektoré sa nás zmocnia silou atómovej bomby. Niektorým láskam trvá roky kým sa prejavia a na niektoré netreba viac ako pár sekúnd. A pritom ide iba o nejaké chemické procesy v našej hlave. Ale kašlať na to. Lásku predsa máme v srdci.  

Dánsko Možná existuje ešte podobná krajina, neprecestoval som celý svet, ale príjemnejšiu krajinu nepoznám. Je to krajina v ktorej nemajú predsudky. Krajina kde štát je pomocník a priateľ. Krajina bicyklov. Krajina v akej by chcel každý normálny človek žiť. Krajina kde ľudia platia 60% dane a robia to radi, lebo vedia že štát tie peniaze nepremrhá a použije ich pre nich. Možná ale nieje div to ako je dobre v Dánsku, ale že v ostatných krajinách je to inak. Pre mňa je Dánsko proste vzor krajiny ako by to mohlo fungovať všade.  

Čas Tik tak tik tak. A je zas o pár sekúnd viac. A nepomôže Vám nič to zmeniť. Jediné čo nám čas dovolí, je odmerať o koľko sa zas posunul dopredu. Dozadu ani krok. Tik tak tik tak. Aký je váš zoznam siedmych divov?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára