streda 29. júla 2009

Digitálny foták a ja - rok 2000

Len zo srandy som dal vyhľadávať môjmu kamarátovi moje meno a narazil som na jeden môj príspevok do foto mailovej konferencie. Zaujímavé čítať a sranda spomínať na tú dobu :) Od vtedy sa toho dosť zmenilo. Teraz už som asi naozaj profesionálny programátor (som zvedavý čo si budem o tom myslieť o ďalších 9 rokov :) ) a už nie som čisto digitálny človek :) Tu je spomínaný príspevok : 21.2.2000 08:49 Som cisto digitalny clovek - pocuvam CD, radio pocuvam z pocitaca, mp3 su super, som profesionalny programator a myslienka prepojit spotrebice v domacnosti ma napadla omnoho skorej ako velke firmy o tom zacali rozmyslat. Mam asi len jeden analogovy vstup - fotenie. Dovod preco je to tak, je asi ten, ze rad mam veci dokonale a snazim sa drzat krok z top vecami ( aj ked vo foteni to beriem velmi z pohladu amatera - takze sa snazim drzat krok v zmysle na to na co mam). Teraz si asi vela zvas povie - ved ale to je story cloveka ca by mal pouzivat digital, no nie? Netrvdim, ze som o digitale neorzmyslal - dovoli omnoho viac ako analog. Lenze rozhodol som sa pre cestu - fotit analogovo a potom scanovat diaky. Pretoze ak si kupim digital, tak budem obmedzeny jeho kvalitou ( rozlisenie, spravne prenesenie farieb co si malokto uvedomuje, ze tie lacne digital-foto pristroje - teda aspon tie starsie rok-dva, farby dost hovadili)). Takze ak spravim super fotku cakam na nu uz dlho :)) ) tak najviac co z toho dostanem bude to co mi dovolil ten fotak, ale ak mam diak - ked technika vyspeje a ja budem mat pristup ku kvalitnejsiemu scaneru, budem si moct moju super fotku oscanovat kvalitnejsie. A teraz nieco proti analogu ( teda nie celkom proti - proste konstatovanie) - analog bude coskoro dobehnuty v tom, ze digital poskytne vlastne kvalitu filmu - proste pixle budu mensie ako zrno na filme. Dobre Svetlo Rori

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára