sobota 18. apríla 2009

V električke

Nedávno som išiel električkou. Teda nie že by bolo výnimočné, že idem MHD ale to že som išiel električkou. Električku proste nemám po ceste. Ja, a to sa možná budete čudovať, chodím rád MHD. Musí to ale spĺňať dve podmienky. Prvá je, že si môžem čítať. Ja čítam asi všade, aj keď kráčam. Kôli čítaniu chodím peši o zástavku skôr aby som si v pohodlne sadol a mohol nerušene čítať. Druhá podmienka je, že nešoféruje človek čo predtým šoféroval pretekársky traktor. Taký sa pozná tak, že všetci stojaci a polovica sediacich lieta po autobuse pri každej zatáčke alebo pri pribrzdení a rozbiehaní sa. Bohužiaľ Bratislavská MHD má asi divíziu bývalých pretekárov na traktoroch a nebojí sa ich nasadiť. Ale späť k električke. Nemal som čo čítať a teda som nemal čo robiť, tak som sa obzeral okolo. Zaujali ma obrázky zákazov, čo sa nemôže v električke. Niekoľko z tých obrázkov bolo v podstate normálnych, ale tri z nich ma poriadne zaujali. Začneme zmrzlinou s tromi kopčekmi. Ja našťastie si dávam zmrzlinu s iba jedným kopčekom zmrzliny, ja teda nemám problém a môžem cestovať električkou. Človek čo má zmrzlinu s tromi kopčekmi si musí počkať na zástavke kým už nebude mať iba dva kopčeky. To všetko je zatiaľ v pohode ale čo človek so štyrmi kopčekmi? Čo ak cestou zje jeden kopček? Má vystúpiť? Ďalší obrázok zákazu je ťažké rozlúštiť. Sú na ňom dve neúplné kabínky - skoro to vyzerá ako začiatok a koniec električky. Vľavo v kabínke je ucho a v pravo to vyzerá, že kabínka rozpráva. Z obrázka by som usudzoval, že električkový vagón sa nemá rozprávať s cestujúcimi v druhom vagóne. Ešte, že máme poslušné električky a tento zákaz dodržujú. Viete si predstaviť ten šok keby sa s vami začal rozprávať električkový vagón? To by bolo na infarkt a tak ten zákaz beriem ako ochranu zdravia cestujúcich. Posledný obrázok čo chcem popísať je najviac iracionálny. Červený kruh a v ňom šesťdesiatka. Teda maximálna povolená rýchlosť je 60km/h. Je pravda, že som zažil raz večer opitú partiu ktorá sa túto hodnotu snažila prekonať, ale po 10m odvážlivec narazil do sedačiek a jeho rýchlosť klesla na nulu. Ospravedlňujem sa nasledujúcim generáciám, že som pri tomto okamihu nemal radar a nemohol som zmerať rýchlosť, ale môj skromný odhad bol niekde medzi 10 až 15km/h. Maximálne 15.47km/h. Viac nie. Usain Bolt pri svojom svetovom rekorde na 100m za 9.69s išiel priemerkou niečo vyše 37km/h. Takže ak náhodou budete držiteľom pokuty za prekročenie rýchlosti, tak to držte v tajnosti, Usaina by asi trafil šľak, že je niekto rýchlejší ako on a ešte k tomu v električke. Aké z tohoto všetkého plynie ponaučenie? Ak náhodou pôjdete električkou, zoberte si niečo na čítanie :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára